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written with the Roaster!

Jeux: The Iterated Prisoner's Dilemma in Java

This applet was Created with Roaster™

updated: Jul 23, 1997

The original QBASIC version by Alun L. Lloyd
Detailed description of the concept of Prisoner's Dilemma, see below.

"PrisonersDilemma" applet cannot run.

Written with the Roaster The Development Environment for Java on the Macintosh


Score:opponent strategy
cooperatedefect
self
strategy
cooperate10
defectpayment of defect if opponent cooperated0

Colours:
Blue is a cooperator; was a cooperator.
今回も前回も協力
Green s a cooperator; was a defector.
前回裏切り、今回協力
Red is a defector; was a defector.
今回も前回も裏切り
Yellow is a defector; was a cooperator.
前回協力、今回裏切り


Note:

about labels: (left to right)
  • size of matrix (initial: 31 * 31)
  • population of the world (initial: 961)
  • pixel size of matrix (initial: 217 @ 217)

about choice: (left to right)
  • ratio of defect (initial: center 1)
  • payment of defect if opponent cooperated (initial: 1.85)
  • size of the one cell (initial: 7)

about cell size text field:
change size of matrix. Input a number and press "set cell size" button.
min: 10, max: 130 (because of the applet size).

manual arrangement:
When animation is stopped, You can place defect or cooperate manually.
If you dragging the mouse in the world, place cooperate at the position of mouse. Or dragging with control-key down, place defect.

Note: (in Japanese)

ラベルについて: (左から右)
  • マトリクスのサイズ (初期値: 31 * 31)
  • 世界の人口 (初期値: 961)
  • マトリクスのピクセル・サイズ (初期値: 217 @ 217)

チョイスについて: (左から右)
  • 裏切り者の割合 (初期値: center 1)
  • 裏切りの報酬 (初期値: 1.85)
  • セル単位のピクセル・サイズ (初期値: 7)

セル・サイズ・テキストフィールドについて:
セル単位のピクセル・サイズを変更する。 数値を入力して "set cell size" ボタンを押す。
最小値: 10, 最大値: 130 (最大値はアプレットのサイズによる).

手動配置について:
アニメーション停止時には、マウスによって、裏切り者 / 協力者を配置することができる。
マウスをドラッグすると協力者を配置する。コントロール・キーを押しながらドラッグすると、裏切り者を配置する。


囚人のジレンマとは? (in Japanese)

see also:


Created: Jul 23, 1997,
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